Dijital reklamcılık nedir?
Dijital reklamcılık alanı; dergiler, reklam panoları ve doğrudan posta gibi geleneksel kanallara kıyasla nispeten gençtir. Reklamcılığın evrimi sadece reklamların neye benzediği veya nerede göründükleri değil, aynı zamanda oluşturulma, satılma ve ölçülme biçimleriyle de ilgilidir.
Dijital reklamcılık ve geleneksel reklamcılık arasındaki farklar
1) Esneklik
Reklamın yayınlandıktan sonra değiştirilemeyeceği basılı reklamların aksine, dijital reklamlar kampanya yayınlandıktan sonra bile esneklik sağlar. Kanala bağlı olarak reklam materyali içeriğini, zamanlama ile sıklığı, hedeflemeyi ve daha fazlasını ayarlamak mümkün olabilir. Bu, nasıl performans gösterdiğine göre reklam kampanyasında ayarlamalar yapabileceğiniz yayın sırasında optimizasyona olanak tanır.
Dijital reklamcılık, bütçe açısından da son derece esnektir. Karmaşık ve yüksek profilli dijital reklam kampanyaları, geleneksel reklamlar kadar veya daha pahalı olabilir. Ancak dijital reklamlar, büyük bütçeleri olmayan küçük işletmeler tarafından da erişilebilir ve finansal yatırımınıza uyacak şekilde ölçeği artıp azalabilir.
2) İsabet
Dijital reklamcılık ve geleneksel reklamcılık arasındaki bir diğer önemli fark da isabettir. Dergiler, televizyonlar veya reklam panolarındaki geleneksel reklamlar, bu reklamları görenlere ulaşır. Buna karşılık dijital reklamcılık, farklı hedefleme yöntemlerini kullanmanıza imkan tanıyarak daha isabetli olmanıza ve reklamınızla ilgilenme olasılığı daha yüksek kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Örneğin dış mekan ekipmanı satıyorsanız, doğa yürüyüşü ile ilgilenen kitlelere ulaşmayı veya ürünlerinize göz atmış ancak henüz satın almamış olan müşterilerle tekrar etkileşim kurmayı tercih edebilirsiniz. Biçime bağlı olarak, reklamınızı günün belirli saatlerinde sınırlamayı seçebilir veya reklamınızı bir kez görüntüleyen kitlelerin tekrar görmesini engelleyebilirsiniz.
Dijital reklamcılık neden önemlidir?
İnsanlar günün her saatinde, her türlü faaliyeti yaparken, satın aldıkları ürün ve hizmetler hakkında kararlar alırlar. Dijital reklamlar sayesinde kitlelere internette ürün satın almak için gezindikleri yerlerde ulaşabilirsiniz. Bu kitlelere TV programı izledikleri sırada, en sevdikleri web sitelerini ziyaret ederken veya sosyal medyayı kullanırken de ulaşabilirsiniz. O anda sizden ürün satın almayı seçmeseler bile, bu farklı bağlamlarda onlara ulaşmanız, gelecekte satın almaya hazır olduklarında markanızı hatırlamalarına yardımcı olabilir.
Dijital reklamcılığın maliyeti
Reklamınız istenen bir eyleme (ör. e-posta listenize kaydolan veya e-kitabınızı indiren biri) her yönlendirme yaptığında ödeme yapmak gibi başka modelleri kullanarak da ödeme yapabilirsiniz. Dijital reklamcılık, bir reklamın ne sıklıkta göründüğü, tıklandığı, satışa yol açtığı gibi birçok farklı şekilde ölçülebildiği için fiyatlandırma, reklamın amaçlanan işlevine göre özelleştirilebilir.