HADİ BAŞLAYALIM!
Sosyal medya platformları arasında en aktif erişime sahip olan Instagram, reklam verenlerin favori platformlarından biridir. En son istatistiklere göre, Instagram’ ın şu anda aylık 2 milyar aktif kullanıcısı olduğu için Instagram’ da reklam vermek en doğru aksiyonlardan biridir. Büyük bir kullanıcı tabanı ile en favori sosyal medya kanalları arasında üçüncü sırada yer almaktadır. Bu sayının aktif kullanıcı sayısı olduğunu da belirtmekte fayda var. Siz de Instagram’ da reklam vermek istiyorsanız şimdi bu konu üzerinden bunu nasıl yapacağınız hakkında daha fazla bilgi edineceksiniz.
Cep telefonunuzu kullanarak Instagram’da reklam verebilir veya Facebook Ad Manager hesabınızı kullanarak Instagram’da reklam verebilirsiniz. Yazımızda, Instagram’da reklam vermek için Facebook Ad Manager hesabınızı nasıl kullanacağınızı adım adım açıklıyoruz. İşte Instagram’da reklam vermek için yapmanız gerekenler.
Business Manager hesabınızı Facebook hesabınıza bağlamanız gerekir. Bunun için Facebook’ta Business Manager’a girerek bağlantı sağlayabilirsiniz. Bu adımı zaten tamamladıysanız, bu adımı atlayabilirsiniz.
Facebook for businness sayfanızın alt kısmındaki Başlarken seçeneğini kullanarak ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Ardından firmanız veya reklamını yapmak istediğiniz ürün veya hizmet hakkında gerekli bilgi ve soruları yanıtlamanız gerekecektir. Ardından, şirketin Facebook sayfasını açmanız gerekiyor. İşletmenizin bir Facebook sayfası yoksa, şimdi oluşturabilirsiniz. Ardından Kişisel Bilgiler bölümündeki soruları yanıtlayın.
2.Adım: İnstagram Hesabınızı Business Manager Hesabınıza Bağlayın
Bunun için My Business bölümünde yer alan işletme ayarları bölümünün Instagram hesabı bölümüne tıklamanız gerekmektedir. Tıkladıktan sonra açılan sayfada gerekli boşlukları doldurun, sizi Instagram hesabınız ile Facebook reklam hesabınızı birbirine bağlayan sayfaya yönlendirecektir.
3. Adım:Power Editör Kısmına Giderek Instagram Reklamınızı Oluşturun
Bu adımları tamamladıktan sonra Instagram’da reklam verip veremeyeceğinizi görmek için bu bölüme girebilirsiniz. Artı işareti (+) bölümüne tıklayarak etkinlik oluşturmaya devam edebilirsiniz. Şimdiye kadarki süreç tamamlandıysa, bu adımdan sonra yeni bir kampanya oluşturmayı seçebilirsiniz. Web sitenizdeki düğmelere tıklayarak, mobil uygulama indirerek veya video izleyerek daha fazla tıklama alarak reklam verimliliğinizi artırabilirsiniz.
4. Adım: Bütçenizi Belirleyin!
Instagram’ a reklam vermek için yaptığınız bu adımdan sonra belirlediğiniz bütçeyi sisteme girin ve reklam ayarlarınızı oluşturmaya başlayın. Reklam düzenlemelerinizi, günlük ya da aylık olarak ne kadar reklam vermek istediğinizi seçerek yapabilirsiniz. Bütçenizden en olumlu verimi sağlamak için doğru zaman dilimini seçmeniz sizler için en iyisi olacaktır. Düşük bir ücretle, aylık reklam yapmanız çok sağlıklı olmayacaktır..
4. Adım: Audience Kısmı İle Kitlenizi Oluşturun
Dijital platformda reklam yapmanın en sağlıklı yanlarından biri de hedef kitleye ulaşmak için çok fazla yöntemin bulunmasıdır. Bu doğrultuda, reklamınızı sadece görmesi gereken kişiler görür ve görmesini istemediğiniz insanlar için boşa ödeme gerçekleştirmezsiniz. Bu sebeple, bu adım oldukça sağlıklıdır. Bu adım üzerinde durup doğru kararlar vermeniz firmanız ve sizin için en iyi reklam istatistikleri almanızı sağlayacaktır.