Öncelikle belirtmemiz gerekir ki Google reklam verme ücreti İki kalemden oluşur.
Google reklam İçin ayırdığınız aylık reklam bütçesi
Google yakın zamanda Türkiye için yeni bir duyuru yayınladı. Bu duyuruya göre reklam bütçenizin %5’i Yasal İşletim Maliyeti olarak toplam bütçenizden kesiliyor. Google bu durumu 100 tl lik bir harcama üzerinden örnekledi; “Türkiye’de yayınlanan reklamlar için 5 TL Yasal İşletim Maliyeti tahakkuk ederse ve 100 TL’lik yeni bir ödeme yaparsanız reklam göstermek için 95 TL (100 TL – 5 TL) krediniz olur ve kullanılabilir bakiyeniz 95 TL olarak görünür.”
Google Reklam Ücretleri
Google reklam fiyatları, reklamınızın tıklanması karşılığında ödediğiniz ücretlerdir. Bu ücret genel olarak aylık periyotlar üzerinden düşünülür. Bu toplam ücret; reklam yayını yaptığınız kelimelerin tıklama başına maliyetleri ile toplam tıklanma sayınızın çarpımı ile ortaya çıkar.
Google reklam yönetiminde temel amaç; tıklama başına maliyetleri düşürmek ve olabildiğince doğru hedef kitleye reklam yayını yapmaktır. Google Ads, reklam yayını yaptığınız anahtar kelimelerde tıklama başına maliyetlerinizi belirli kriterlere göre anlık olarak belirler. Peki tıklama başına maliyetler de hangi kriterler devreye girer;
Coğrafi Hedefleme
Bu başlık reklamınızın coğrafi yayınlanma alanını belirler. Reklamınızın tüm ülkede mi?, birkaç şehirde mi? veya bir ilçede mi? yayınlanacağına göre ayırmanız gereken bütçe değişir. Bu nedenle hedef kitlenizin coğrafi olarak iyi belirlenmesi gerekir. Küçük yerel bir işletmenin çoğu durumda bulunduğu şehrin tamamına reklam yayınlaması mantıklı olmayabilir.
İçeriğinizin kalitesi; Reklam alaka düzeyinizi arttırmanız için kriktir. Reklam yayınladığınız ve tıklama aldığınız kelime ile açılan sayfanın içeriğinin yüksek alakada olması size puan kazandıracaktır. Örneğin; spor ayakkabı arayan bir kullanıcıyı klasik ayakkabı sayfası ile karşılamayın. Kullanıcının tıklama amacına uygun ve onu web sitenizde tutacak bir sayfa hazırlayın.