google-seo-arama-motoru-optimizasyonu-nedir
helloworld
Temmuz 04, 2022 SEO 0 Comment

Google Seo Nedir?

SEO hizmeti, bir web sitesi ile ilgili arama motoruna yapılan herhangi bir iyileştirme çalışmasıdır. İnternette bilgi ve ürün aramak için kullanılan arama motorlarının SEO çalışmalarında önemi büyüktür. Çünkü bunlar, web platformları için en büyük ziyaretçi ve müşteri kaynağıdır. Müşterilerin öncelikle arama sonuçlarının ilk sayfasını ziyaret etmesi bu sektörü doğurmuş ve zamanla önemi artmıştır. SEO, anahtar kelimeleri kullanarak arama motorlarında üst sıralara çıkıp arama trafiğinde maksimum ziyaretçi sayısına ulaşmayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda SEO araştırması, web sitesi arama motorlarını her açıdan uyumlu hale getirerek, ziyaretçilere daha kolay ve hızlı ulaşabilecekleri bir web platformu sunmayı amaçlar. Bu bağlamda SEO, web sitenizi daha kolay anlaşılır, kullanıcı dostu hale getirmenize ve ziyaretçilerinize aradıklarını vermenize yardımcı olabilir.

Site İçi SEO Nasıl Yapılır?

Bir kalite çalışması olan site içi optimizasyonunda temel amaç, kullanıcı yararı olduğunu arama motorlarına kanıtlamak ve arama motorlarına sitenizi tarayabilmesi konusunda yardımcı olmaktır. Arama motorları web sitelerine, bazı kuralları dikkate alarak, kalite puanları vermektedir. Bu kalite puanlarını etkileyen 8 ana madde dikkate alınarak yapılmalıdır.

Site İçi Seo Parametreleri

Arama motorlarına, oluşturulan web sayfasının ne ile ilgili olduğunu Meta Başlık (Title), Meta Açıklama (Description) ve Meta Etiketler (tags, keywords) kanalıyla ileten parametrelerdir. Bu parametrelerde yaratıcılık, SEO’ya uygun olması ve özgünlük başarılı olmakta etkilidir.

Başlık Etiketleri

Bir web sitesi içeriğinin konusu ve hiyerarşik düzeni hakkında arama motorlarına sinyal gönderen, kullanıcıların sayfayı daha kolay taramasını sağlayan H1, H2,…H6 başlık etiketleri en önemli sayfa içi arama motoru optimizasyonu kriterleri arasındadır. H1 etiketleri sayfa başlığıyla aynı olabilir.

URL Yapısı

SEO dostudur ve iyi biçimlendirilmesi gerekir. Sayfada birincil öneme sahip anahtar kelime veya kelime öbeğini içermeli ve olabildiğince kısa tutulmalıdır. URL içindeki kelimeler, karakterler arasında boşluk bırakılmadan ve tire (-) işareti ile ayrılarak yazılmalıdır.

İçerik Faktörü

SEO’nun en önemli unsuru özgün içerikler oluşturmaktır. İçerikleriniz özgün, kaliteli ve okunabilir değilse sayfanızın içinde ya da dışında yaptığınız tüm SEO çalışmaları önemsizdir. İçeriklerde her zaman şeffaf olmasınız yani bir haber siteniz varsa, web sitenizdeki içerikleri yazan kişiyi belirtmeniz güven duygusu oluşturacaktır. Aynı zamanda içerik, okuyucuya keyif veren bir akışta olmalıdır. İmla hatalarının olmadığı, dil bilgisi kurallarına uyan, noktalama işaretlerine dikkat edilerek yazılan yazılar, kaliteli içeriğin temelini oluşturur.

Medya Kullanımı

Anlattığınız konuya etkili görseller, video ve infografiklerle zenginleştirilen, alt etiketlerinde sayfayla alakalı anahtar kelimeler kullanılabilen medyalar, yazılı içeriği çekici kılar. Kullanıcı deneyimi, etkileşim ve sayfada gezinti süresini artırma avantajlarıyla site içi SEO’ya doğrudan etki eder. Görsellerinizin HTML alt, title etiketlerine görsel ile ilgili bilgi vermelisiniz ki arama motoru botlarının, görselin ne ile ilgili olduğunu anlamasında yardımcı olsun.

Duyarlı (Responsive) Tasarım

Site ziyaretlerinin mobil başta olmak üzere her tip cihazdan yapılabilmesi için buna uyumlu bir duyarlı tasarım yapılmalıdır. Arama motorları, bu temaya sahip siteleri ödüllendirmektedir.

Site Açılış Hızı

Sayfa ögelerinin yüklenme süresi, yani site hızı, Google ve diğer popüler arama motorlarının en önemli sıralama faktörleri arasında yer alıyor. Yapılan araştırmalar, web siteniz 3.2 saniyeden daha uzun sürede açılıyorsa ziyaretçilerin %75’inin siteyi terk ettiğini gösteriyor. 

Site içi link inşası da denilir ve bir sayfadan sitenin içindeki farklı bir sayfaya uygun anahtar kelime, URL veya görsel üzerinden oluşturulan köprü bağlantılarıdır. Bu sayede kullanıcı deneyimini geliştirebilir ve arama motorlarının web sitenizde daha fazla sayfayı dolaşmasını sağlayabilirsiniz.

google-seo-nedir

Site Dışı Seo

Kaliteli İçerik

Seo uymlu kaliteli içerikler üretirsek  sitemizin ziyaretçi sayısı çoğalacaktır. Ziyaretçinin daha fazla olmasının yanı sıra sitenize geçirilen süre de kaliteli içeriklerden dolayı artacaktır. Sitenize gelen müşteriler sitenizi tekrar ziyaret ettiğinde ise Google sizi güvenilir ve kaliteli içerik oluşturan bir sayfa olarak görür. 

Anahtar Kelime

Kaliteli içerik oluşturmanın yanında hedef anahtar kelime analizlerini çok iyi yapmalıyız. Doğru anahtar kelimeleri seçmek ve yaptığınız çalışmaları, blog sayfalarınızı buna göre düzenlemekte Google tarafından istenir. Ayrıca kullanıcılar tarafından da önem arz eder. 
Kullanıcılar sizde bulunan bir konuyla alakalı arama yaptığında üst sıralarda yer almanız ve onların aradıkları şeyleri gerçekten bulmaları kullanıcıları da mutlu edecektir.

Rakip Analizi

Bunun yanında rakiplerinizi iyi analiz etmeliyiz. Örneğin, “Rakiplerimiz backlink vermiş mi?”, “Eğer backlink vermişlerse hangi siteye vermişler?” gibi soruları sormalıyız. Bu, size hem bir yol haritası olacak, hem de bulacağınız yöntemi seçmenizde kolaylık sağlayacaktır.Backlink satın almayın! Değişen google algoritmaları bunu direkt anlar ve kandırılmış gibi hisseder. Bu noktada, sektörünüzle alakalı ve güvenilir ve trafiği yüksek sitelerden backlink almak çok önemlidir. 

Sosyal Medya

Sektörünüzde Facebook, Instagram, Twitter vs. gibi medyalardan hangisi daha çok kullanılıyorsa, burada gönderiler paylaşabilirsiniz. Bu da sizin site dışı SEO’nuza yardımcı olacaktır. 

Google Search Console

Google Search Console’u kullanabilirsiniz. Google Search Console site dışı SEO’dan çok site içi SEO’yla alakalı gibi gözükse de içindeki analizler doğrultusunda size de fayda sağlayacaktır.