Google Seo Nedir?
Site İçi SEO Nasıl Yapılır?
Site İçi Seo Parametreleri
Başlık Etiketleri
URL Yapısı
İçerik Faktörü
SEO’nun en önemli unsuru özgün içerikler oluşturmaktır. İçerikleriniz özgün, kaliteli ve okunabilir değilse sayfanızın içinde ya da dışında yaptığınız tüm SEO çalışmaları önemsizdir. İçeriklerde her zaman şeffaf olmasınız yani bir haber siteniz varsa, web sitenizdeki içerikleri yazan kişiyi belirtmeniz güven duygusu oluşturacaktır. Aynı zamanda içerik, okuyucuya keyif veren bir akışta olmalıdır. İmla hatalarının olmadığı, dil bilgisi kurallarına uyan, noktalama işaretlerine dikkat edilerek yazılan yazılar, kaliteli içeriğin temelini oluşturur.
Medya Kullanımı
Anlattığınız konuya etkili görseller, video ve infografiklerle zenginleştirilen, alt etiketlerinde sayfayla alakalı anahtar kelimeler kullanılabilen medyalar, yazılı içeriği çekici kılar. Kullanıcı deneyimi, etkileşim ve sayfada gezinti süresini artırma avantajlarıyla site içi SEO’ya doğrudan etki eder. Görsellerinizin HTML alt, title etiketlerine görsel ile ilgili bilgi vermelisiniz ki arama motoru botlarının, görselin ne ile ilgili olduğunu anlamasında yardımcı olsun.
Duyarlı (Responsive) Tasarım
Site ziyaretlerinin mobil başta olmak üzere her tip cihazdan yapılabilmesi için buna uyumlu bir duyarlı tasarım yapılmalıdır. Arama motorları, bu temaya sahip siteleri ödüllendirmektedir.
Site Açılış Hızı
Sayfa ögelerinin yüklenme süresi, yani site hızı, Google ve diğer popüler arama motorlarının en önemli sıralama faktörleri arasında yer alıyor. Yapılan araştırmalar, web siteniz 3.2 saniyeden daha uzun sürede açılıyorsa ziyaretçilerin %75’inin siteyi terk ettiğini gösteriyor.
Dahili Link Ağı
Site içi link inşası da denilir ve bir sayfadan sitenin içindeki farklı bir sayfaya uygun anahtar kelime, URL veya görsel üzerinden oluşturulan köprü bağlantılarıdır. Bu sayede kullanıcı deneyimini geliştirebilir ve arama motorlarının web sitenizde daha fazla sayfayı dolaşmasını sağlayabilirsiniz.
Site Dışı Seo
Kaliteli İçerik
Seo uymlu kaliteli içerikler üretirsek sitemizin ziyaretçi sayısı çoğalacaktır. Ziyaretçinin daha fazla olmasının yanı sıra sitenize geçirilen süre de kaliteli içeriklerden dolayı artacaktır. Sitenize gelen müşteriler sitenizi tekrar ziyaret ettiğinde ise Google sizi güvenilir ve kaliteli içerik oluşturan bir sayfa olarak görür.
Anahtar Kelime
Rakip Analizi
Sosyal Medya
Sektörünüzde Facebook, Instagram, Twitter vs. gibi medyalardan hangisi daha çok kullanılıyorsa, burada gönderiler paylaşabilirsiniz. Bu da sizin site dışı SEO’nuza yardımcı olacaktır.
Google Search Console
Google Search Console’u kullanabilirsiniz. Google Search Console site dışı SEO’dan çok site içi SEO’yla alakalı gibi gözükse de içindeki analizler doğrultusunda size de fayda sağlayacaktır.