İnstagram Reklam Ücretleri
İşletmeler için oldukça önemli bir pazarlama aracı olan İnstagram, kaliteli içeriklerinizi geniş kitlelere duyurmanızı sağlamaktadır. İnstagram sayfası açmak ve profesyonel içerikler oluşturmak, sosyal medyada yer almanın ilk adımıdır. Sayfanız şekillenmeye başladığı zaman artık daha fazla kişiye ulaşmak için reklam araçlarını kullanımız gerekmektedir. Orta ve büyük ölçekteki işletmeler, İnstagram reklamları için profesyonel ajanslarla çalışırken yeni kurulan işletmeler çoğu zaman başlangıç aşamasında kendilerini reklam vermeyi seçmektedir.
İnstagram reklam ücretleri 2022 yılı itibariyle günlük en az 10 TL ve civarındadır. Fakat reklamı yayınladıktan sonra istediğiniz zaman durdurarak daha az bir ücret ödemeniz de mümkündür. İnstagram reklam ücretleri, uygulama veya Facebook Business Manager üzerinden reklam verirken son aşamada karşınıza gelmektedir. Burada günlük veya toplam olarak bütçenizi belirleyebilirsiniz. Uygulama üzerinden bütçe ayarlama seçenekleri kısıtlıdır. Manager üzerinden ise daha detaylı bir şekilde bütçe ayarlaması yapmanız mümkündür.
İnstagram reklam ücretleri konusunda en önemli nokta, hedef kitle seçimidir. Ne kadar süre ve para harcadığınız daha çok harcanan bütçenin size dönüşünü gözlemlemek gerekmektedir. Örneğin bir firma sahibi olarak 2 ayrı reklam oluşturduğunuzu düşünelim:
İlk reklam 200 TL bütçe ile 20.000 kişi tarafından görüntülendi. Bu görüntülenmelerden 200 kişi sayfanızı beğendi, 20 kişi size direkt olarak hizmet almak için mesaj gönderdi.
Diğer reklam 200 TL bütçe ile 1.000 kişi tarafından görüntülendi. Bu görüntülenmelerden 500 kişi sayfanızı beğendi, 100 kişi size direkt olarak hizmet almak için mesaj gönderdi.
İlk reklama da ikinci reklama da 200 TL bütçe ayırdınız. İlk reklam çok daha fazla kişi görüntülenmesine rağmen size iş olarak dönüşü az oldu. Bu yüzden reklamlarınızı kaç kişinin gördüğünden ziyade, mesaj veya aramaya dönüşen istatistikleri yakalamaya çalışmalısınız.