yandex-reklam-verme
helloworld
Temmuz 04, 2022 Dijital ReklamcılıkUncategorized 0 Comment

Adım Adım Yandex Reklamları

Yandex, arama motorunda veya yandex ağlarında kullanıcılara ulaşmak üzere reklamlar yayınlanmasını sağlar. Reklam ağı sistemlerinin en çok tercih edilenlerinden bir tanesi olan Yandex, tıpkı muadili olan google ads gibi birçok farklı özellik ile reklamlar oluşturulmasını sağlar.
Reklam verenler tarafından belirlenmiş olan hedef kitlelere ulaşmak ve bu sayede markaların kullanıcıları ile iletişimlerini dijital ağlarda hayata geçirmeyi amaçlamaktadır. Reklam verenler reklamları ile medya reklamları, grafik reklamları, banner reklamları, mobil uygulama reklamları oluşturulabilmektedir.
Yandex reklamları oluşturmak için ilk olarak bir kampanya başlatmak gerekir. Kampanyalar, reklam oluşturmanın ilk ayağıdır ve temel ayarların yapılması gereken bölümdür. Kampanya oluştururken belirlemeniz gereken parametreler şu şekilde sıralanabilir;
  • Kurulum Ayarları
  • Kampanya Bütçesi
  • Hedefler
  • Gösterim Bölgesi ve Saat Ayarları
  • A/B Testleri
  • Gösterim Bölgesi ve Saat Ayarlamaları

Kurum Ayarları

Reklamlarınıza işletmenizin harita bilgilerini bağlantı olarak girebilirsiniz. Bu reklamınızı ve markanızı desteklemenin yanı sıra size ulaşmak isteyenlerin de isteğini artıracaktır.

Hedefler

Bir reklamın en hayati unsuru hedef belirlemektir. Yandex reklam kampanyası oluştururken belirleyeceğiniz hedefleriniz reklamlarınızın en kritik sınavı olacaktır. Hedefler ayarlamaları ile birlikte kampanyalarınızın olası dönüşüm değerlerini belirleyebilir ve bu sayede istatistiklerinizi daha verimli olarak ölçümleyebilirsiniz.

Kampanya Bütçesi

Bir kampanya, bütçe belirlemesi olmadan kesinlikle düşünülemez. Kampanya bütçe düzenlemeleri ile Yandex hesabınızda yer alan bakiyeyi hangi kampanyada ne kadar kullanacağınızı belirleyebilir, reklamlarınızın TBM (tıklama başı maliyet) düzenlemelerini yapabilir ve haftalık olarak bir reklam kampanyasının maksimum harcamasını belirleyebilirsiniz. Burada belirleyeceğiniz rakamlar, reklamlarınızın hangi sıralarda yer alacağını doğrudan belirler ve alacağınız dönüşümlere etki eder.
Reklam grupları, kampanyalardan sonra gelen ikinci adımdır. Kampanyaların altında oluşturacağınız reklam grupları ile ilgili özel ayarlamalar yapabilir ve reklamlarınızı daha verimli sonuçlar için optimize edebilirsiniz.